
این سازمان کلیه مقررات صادر خود را اعم از بخشنامه ها، آیین نامه ها ، دستور العمل ها وضوابط اجرایی و .... را پیش از ابلاغ به مدت 2 هفته از طریق درگاه الکترونیک خود در معرض نقد
عموم قرار داده و پس از دریافت نظرات و انتقادات سازنده مردمی، نسبت به اصلاح و سپس ابلاغ اقدام نماید.
این سازمان در رابطه با تهیه و تدوین لوایح و تعرفه های قانونی که نیازمند تصویب نمایندگان یا مراجع ذیصلاح می باشد، پیش از ارسال به مدت یک ماهاز طریق درگاه الکترونیک خود در معرض نقد عموم قرار داده و پس از دریافت نظرات و انتقادات سازنده مردمی ، نسبت به اصلاح و سپس ارسال آن اقدام می نماید.
طبق بند 2 ماده 9 تصویب نامه شورای عالی اداری با عنوان حقوق شهروندی در نظام اداری به شماره 1127128 مورخ 28/12/1395، شهروندان حق دارند تا سیاست ها، فرایندها، تصمیمات و اقدامات دستگاه های اجرایی را نقد نموده و نظر انتقادی خود را در چارچوب مقررات ابراز کنند.این سازمان با انتشار سامانه پیشنهادات در تارنما نسبت به دریافت پیشنهادات و انتقادات دستگاه های اجرایی و مردمی در خصوص بهبود ارائه خدمات سازمانی اقدام نموده است.