ورود

ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز ورود *
مرا بخاطر داشته باش
دوشنبه - ۲۶ آذر - ۱۳۹۷
جستجو -مجموعه ها
جستجو - تماس ها
جستجو - محتوا
جستجو - خبرخوان ها
جستجو - برچسب ها

همايش روسای ادارات تابعه با حضور جناب آقاي انصاري مدير كل ثبت احوال فارس ، معاونين ، رئيس اداره حراست،رئيس امور اداري،رئیس امور مالی و روساي ادارات تابعه در روز چهارشنبه 97/9/7 در سالن اجتماعات اداره‌کل ثبت احوال استان فارس برگزار گردید.

 hamayesh roasa 7 9 97

در آغاز همایش جناب آقای انصاري مدير كل ثبت احوال فارس ضمن خیرمقدم به تشریح اهداف، عملکرد و نقش و اهمیت اداره کل ثبت احوال پرداختند.

مدیرکل ثبت احوال فارس هدف برگزاری همایش را عملكرد 8ماهه ادارات ثبت احوال استان و نيز همفکری و استفاده از تجربیات همکاران جهت اجرای برنامه‌های راهبردی سازمان ثبت احوال کشور اعلام کردند. ایشان در ادامه به نقش و اهمیت ثبت احوال اشاره و عنوان نمودند بیشتر اقشار مردم و بعضی از مسئولین جايگاه و نقش ثبت احوال را در ارائه خدمات ازجمله صدور شناسنامه،كارت هوشمند ملي‏، ثبت ولادت، وفات، ازدواج و طلاق می‌دانند در حالی که فعالیت‌ها و مأموریت‌های این سازمان در زمره اقدامات زیربنایی است که برای ایفای تعهدات خویش نیازمند به مدرک هویتی می‌باشند و این مدرک هویتی شناسنامه می‌باشد که افراد جامعه را از حیث مشخصات سجلی از یکدیگر متمایز می‌سازد.

ایشان ضمن قدردانی از فعالیت های روسای ادارات و کارکنان و تسهيل در ارائه خدمات به شهروندان،به دستورالعمل نظارت بر دفاتر پیشخوان تاکید نموده و جدیت در این زمینه و بازرسی های منظم از دفاتر را خواستار شدند.

جناب آقاي انصاري در خصوص فساد اداري و تخلفات در ادارات خاطرنشان كردند كه فساد اداري پديده اي پيچيده اي  است كه ريشه در بسترهاي گوناگون دارد و تا حد زيادي متاثر از نظامهاي اقتصادي،اجتماعي،فرهنگي سياسي و قضائي است كه طبيعتا بر مشروعيت نظام سياسي،كارائي نظام اداري و مطلوبيت نظام اجتماعي ضربات مهلكي را وارد مي نمايد.ايشان در بخش ديگري از سخنان خود اشاره نمودند كه اين پديده نه تنها باعث نقض عدالت و تضيع حقوق شهروندي مي گردد بلكه ساختار توسعه اقتصادي و سياسي را متزلزل نموده و اين موضوع را بعنوان يك مساله اساسي و مهم با مولفه هاي اعم از فراگير بودن وزيانبار بودن مبدل ساخته است.ايشان افزودند هرگونه اقدام به منظور كنترل اين مساله ، مستلزم شناخت علمي از ماهيت ، علل و پيامد هاي آن بوده و اتخاذ تدابير و راهبردهاي لازم به منظور محدود نمودن فساد اداري و گسترش عدالت اجتماعي توام با حفظ معيارهاي اخلاقي،ارزشهاي انساني و اعتقادات مذهبي قاعده اي اجتناب ناپذير بوده و تلاش در اين راستا جهت نيل به اين مهم مي تواند جامعه و نظام اداري را به سمت و سوي سالم سازس و جلوگيري از فاصله طبقاتي و نابرابريهاي اجتماعي رهنمون سازد.ايشان رعايت حقوق شهروندي توام با حفظ كرامت انساني را اصلي مهم و اساسي دانستد.

 

در ادامه معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی در خصوص تعامل و هماهنگي در امور مالي و اداري و مديريت مصرف هزينه هاي اداري ، معاون امور اسنادهویتی در خصوص وضعیت حقوقی و سجلی ،ارسال عملكرد در زمانهای مقرر، معاون فناوری اطلاعات در مورد وضعیت کارت هوشمند ملی،کارکردهای مختلف در ثبت ولادت و فوت،بحثهای مختلف انفورماتیک ، رئیس اداره حراست در خصوص نظارت بر عملکرد دفاتر،رعایت شئونات،دقت در فعالیتهای تخصصی ،تکریم مردم و مدير امور مالي مباحثي در حوزه ي امور مالي پرداختند.

همچنین روساي ادارات تابعه استان در پايان همايش به بیان مشکلات موجود در ادارات متبوعه پرداختند که پاسخ ها و راهکارهای مربوطه از سوی معاونین در هر حوزه به ایشان ارائه گردید.

در پایان همايش جناب آقاي انصاري از تلاشهای ارزنده  و زحمات مستمر و صادقانه کلیه کارکنان ، معاونین و کارشناسان ثبت احوال تقدیر و تشکر نمود.

تماس با ما

 

شیراز - ميدان معلم-بلوار همت جنوبي

اداره کل ثبت احوال فارس

تلفن شیراز  شماره نمابر  ایمیل
071-36322220-2 071-36322016  info@focr.ir
top